inf_z_pr_BM_3VIII12_27IX12

Informacja z pracy Burmistrza Moniek w okresie między sesjami

od 3 sierpnia 2012r. do 27 września 2012r.

 

  1. Księgowano na bieżąco dochody i wydatki oraz realizowano przelewy środków z różnych tytułów w sierpniu i wrześniu 2012r. w liczbie 278 szt. na kwotę ogółem 4.593.756,78 zł w terminach określonych w dokumentach źródłowych - zlecenie, umowa, zamówienie, noty.
  2. Przekazywano środki na realizację wydatków jednostek budżetowych, dotacji instytucji kultury za sierpień i wrzesień 2012r.
  3. Przygotowano raport skonsolidowany oraz załączniki do rozliczenia projektu Litwa – Polska za okres od 02.01. do 01.04.2012r. i przekazano do Wspólnego Sekretariatu Technicznego w Wilnie celem rozliczenia.
  4. Przesyłano dochody budżetu państwa za okres od 10.08.2012r. do 20.09.2012r. oraz informacji o ich wysokości do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.
  5. Przekazywano raty kredytów i pożyczek za III kwartał 2012r.
  6. Wystawiono faktury za czynsze, dzierżawy i użytkowanie wieczyste za miesiąc wrzesień 2012r. zgodnie z umowami.
  7. Przekazano podatek od towarów i usług (VAT) za lipiec i sierpień 2012r.  Przekazano deklaracje VAT-7 do Urzędu Skarbowego w Mońkach w formie elektronicznej podpisanych podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przy użyciu elektronicznej platformy E-deklaracje.
  8. Podpisano umowę o korzystanie z usługi przelewów elektronicznych w oparciu o stronę internetową Banku Spółdzielczego w Mońkach. Wprowadzono dane do nowego systemu, import bazy kontrahentów, tworzenie nowych dla potrzeb Urzędu.
  9. Wyłoniono Koordynatora oraz Asystenta Koordynatora dla projektu POKL pod nazwą „W tę samą stronę”, który będzie realizowany w Szkole Podstawowej Nr 1 w Mońkach, otrzymano I transzę środków na realizację projektu w kwocie 99.690 zł.
  10. Wprowadzano dane z decyzji o zwrot podatku akcyzowego, przygotowano dokumenty do płatności w październiku zgodnie z terminami zawartymi w decyzjach, po otrzymaniu środków z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku.
  11. Wystawiono 379 decyzji na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
  12. Wydano 1 decyzję umarzającą zaległy podatek rolny, leśny i od nieruchomości. W trakcie rozpatrywania jest 9 podań o umorzenie zaległego podatku.
  13. Sporządzono i przesłano do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego zapotrzebowanie na dotacje dla gmin na wypłaty producentom rolnym zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, wykorzystanego do produkcji rolnej wg złożonych wniosków.
  14. W dniu 5 września 2012 roku podpisano aneks Nr 3 z Centrum Informatyki „ZETO” w Białymstoku na konserwację programów podatkowych, USC i ewidencji ludności.
  15. Zweryfikowano dokumenty niezbędne do zorganizowania przetargu na dostawę energii elektrycznej na oświetlenie uliczne w Gminie Mońki oraz dla jednostek organizacyjnych Gminy Mońki.
  16. Udzielono upoważnienia P. Mirosławowi Morchat – brokerowi do zebrania ofert dotyczących ubezpieczenia o odpowiedzialności cywilnej z tytułu zarządzania drogami tj. na utrzymanie i eksploatację dróg i ulic gminnych.
  17. Na zapytanie cenowe przedłużono ubezpieczenie OC i AC dwóch autobusów szkolnych na następny rok w PZU S.A.
  18. Przeprowadzono szkolenie wstępne (instruktaż ogólny) z zakresu BHP dla 5 osób na stanowisku administracyjnym w ramach prac interwencyjnych oraz wydano stosowne zaświadczenia.
  19. Dokonano kontroli Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuleszach.
  20. Przygotowano i przeprowadzono uroczystości związane z V obchodami święta Wsi w Krzeczkowie w dniu 16 września 2012r.
  21. W miesiącu lipcu br. wpłynęły 3 wnioski o wydanie zezwoleń na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizowania imprez. Po rozpatrzeniu wniosków przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zostały wydane zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych.
  22. W związku z likwidacją sklepu Milea przy Al. Niepodległości 4 przez DETAL KONCEPT Spółka z o.o. w Lublinie wydano decyzje o stwierdzeniu wygaśnięcia ważnych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w powyższym sklepie.
  23. Do dnia dzisiejszego wpłynęło 5 kolejnych sprawozdań końcowych, z realizacji zadań publicznych. Sprawozdania przedłożyli:
  1. Uczniowski Klub Sportowy „OLIMPIK” – zadanie publiczne – „Współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży”.
  2. Stowarzyszenie Przyjaciół „Dwójki” – zadanie publiczne – Akcja „Dzień Rodziny”.
  3. Stowarzyszenie Przyjaciół „Dwójki” – zadanie publiczne – Konkurs Plastyczny „Mamo, Tato – nie pal”.
  4. Stowarzyszenie Pomocy i Wspierania na Rzecz Ludności i Obszaru Powiatu Monieckiego „NASZA OKOLICA” – zadanie publiczne – „Warsztaty DJ-skie”.
  5. Stowarzyszenie Centrum Zdrowej Rodziny – zadanie publicznie – „Szkoła Rodzenia”.

Powyższe sprawozdania zostały złożone w terminie.

  1. Dnia 17 września 2012r. odbyło się posiedzenie Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie w gminie Mońki. Przeanalizowano efekty działań podjętych w 23 rodzinach dotkniętych przemocą.W ramach realizacji działań mających na celu zatrzymanie przemocy w rodzinach do dnia 24 września 2012r. odbyły się 53 grupy robocze- opracowano plany pomocy, ustalono sposób realizacji i monitoring sytuacji poszczególnych rodzin. Zamknięto 14 Niebieskich Kart, wysłano 4 zawiadomienia do prokuratury o popełnieniu przestępstwa.
  2.  W dniu 24 września 2012r. z upoważnienia Burmistrza – GKRPA przeprowadziła kontrolę w 5 punktach sprzedaży napojów alkoholowych w Mońkach. Celem kontroli był zakres przestrzegania zasad i warunków  korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży. Podczas kontroli nie stwierdzono nieprawidłowości w zakresie przestrzegania zasad i warunków sprzedaży napojów alkoholowych.
  3. W dniu 21 sierpnia 2012r. zostały zawarte umowy w formie aktu notarialnego w sprawach:

-  nabycia nieruchomości położonej w Mońkach przy ul. Skarbowej oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka Nr 337/3 o pow. 15 m2 zajętej pod  drogę publiczną gminną, za kwotę 450 zł.

-    sprzedaży lokalu mieszkalnego nr 27, położonego w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 11A wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części nieruchomości gruntowej w działce Nr 1039/4, przynależnej do tego lokalu. Przy sprzedaży tego lokalu zastosowano bonifikatę w wysokości 75% zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Mońkach.

- sprzedaży lokalu mieszkalnego nr 7, położonego w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 13 wraz ze sprzedażą na własność ułamkowej części nieruchomości gruntowej w działce Nr 1692, przynależnej do tego lokalu. Przy sprzedaży tego lokalu zastosowano bonifikatę w wysokości 80% zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Mońkach.

Z tytułu sprzedaży obu w/w lokali do budżetu gminy wpłynęła kwota 38.977,24 zł.

  1. W dniu 24 września 2012 r. zawarto umowę w formie aktu notarialnego w sprawie sprzedaży lokalu mieszkalnego nr 2, położonego w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 16 wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części nieruchomości gruntowej w działce Nr 896/3, przynależnej do tego lokalu. Przy sprzedaży tego lokalu zastosowano bonifikatę w wysokości 80% zgodnie  z Uchwałą Rady Miejskiej w Mońkach.

Z tytułu sprzedaży tego lokalu do budżetu gminy wpłynęła kwota 14.931,19 zł.

  1. W dniu 23.08.2012 r. wydane zostały 3 Zarządzenia Burmistrza Moniek w sprawie wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży w drodze bezprzetargowej, położonych we wsi Dziękonie oznaczonych jako działki Nr 66/21 o pow. 94 m2 i Nr 66/22 o pow.164 m2, na poprawienie zagospodarowania nieruchomości przyległych, stanowiących własność nabywcy oraz przeznaczonej do oddania w dzierżawę na okres 2 lat, położonej w Mońkach przy ul. Słowackiego, stanowiącej część działki nr 287 o pow. 25 m2.

Wykazy w/w nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży oraz oddania w dzierżawę wywieszone zostały na okres 21 dni na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Mońkach. Informacja o wywieszeniu wykazów podana została do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej, wywieszenie na tablicach ogłoszeń na terenie miasta Mońki oraz we wsi Dziękonie a także opublikowana na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Mońkach.

  1. Wydano 29 decyzji w sprawach ustalenia opłat adiacenckich w związku z budową kanalizacji sanitarnej na osiedlu „Zachód”.
  2. W dniu 08.08.2012 r. odbyło się posiedzenie społecznej komisji mieszkaniowej, na którym Komisja zaopiniowała propozycję przydziału lokalu nr 3 przy Al. Niepodległości 10 w Mońkach oraz propozycję skierowania dotychczasowego najemcy lokalu socjalnego nr 4 w Dziękoniach 28 do lokalu nr 3 w tym samym budynku. Ponadto Komisja postanowiła, że wskazane jest skierowanie oferty najmu na lokal socjalny nr 4 w Dziękoniach 28 do 8 osobowej rodziny posiadającej wyrok eksmisyjny a ponadto skierowanie oferty najmu na lokal socjalny nr 5 w Dziękoniach 28 do innej osoby z  wyrokiem eksmisyjnym.

W związku z powyższym, Burmistrz Moniek w dniu 10.08.2012 r. skierował ofertę najmu na lokal socjalny nr 5, położony w Dziękoniach 28  oraz w dniu 13.08.2012 r. ofertę najmu na lokal socjalny nr 4 w Dziękoniach 28, zgodnie z opinią Komisji Mieszkaniowej. W związku z nie przyjęciem przez 8 osobową rodzinę złożonej przez Burmistrza oferty najmu na lokal socjalny nr 4 w Dziękoniach 28, na lokal ten została przedłużona umowa najmu  dotychczasowemu najemcy. W dniu 05.09.2012 r. na podstawie wyroku sądowego skierowana została do osób uprawnionych oferta najmu na lokal socjalny nr 2 w Hornostajach 20.

  1. ZGKiM Mońki wykonał oczyszczenie terenów zleconych.
  2.  Płoszono gawrony za pomocą pistoletu alarmowo – sygnałowego z terenu skwerów miejskich przy Al. Niepodległości. Termin płoszenia był wskazany decyzją RDOŚ w Białymstoku tj. od dnia 15 lipca 2012r. do 31 sierpnia 2012r.
  3. Zlecono dwukrotną dekorację ulic miasta flagami.
  4. Zlecono zakup i nasadzenie dla ZGKiM  III zmiany kwiatów.
  5. Sporządzono harmonogram wdrażania ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie.
  6. Trwają prace nad Regulaminem utrzymania czystości i porządku w gminie.
  7. Trwają prace nad uchwałą w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  8. Trwają prace nad uchwałą dotyczącą terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  9. Trwają prace nad uchwałą dotyczącą wzoru deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości w tym terminów i miejsca składania deklaracji.
  10. Wydano 1 zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej.
  11. Rozpoczęto rekultywację składowiska odpadów w miejscowości Świerzbienie.
  12. Pracownicy interwencyjni wykonali prace porządkowe na terenie miasta.
  13. Zdemontowano szalet publiczny na terenie targowicy miejskiej.
  14. Podpisano umowę na zapewnienie całodobowej opieki weterynaryjnej dla zwierząt bezdomnych i rannych zwłaszcza podczas zdarzeń drogowych.
  15. Przeprowadzono odłowy psów z terenu miasta i gminy Mońki. Podczas jednej „akcji” na 12 napotkanych na terenie miasta psów 9 posiadało obroże, wizualnie były zdrowe i zadbane, dwa psy były bezpańskie i zostały odłowione na ul. Ełckiej i ul. Leśnej  natomiast jedno ze zwierząt nie dało się schwytać.
  16. Wykonano remont chodnika i wjazdów w ul. Planetarnej w Mońkach na odcinku od Szkoły Podstawowej Nr 1 do ul. Lotniczej strona prawa - prace wykonane zostały przez pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych.
  17. Wykonano remont cząstkowy nawierzchni bituimicznych masą na zimno:

- dr. - Żodzie – Rybaki

- dr. Potoczyzna – Koleśniki

- ulicew m. Mońki

  1. Wykonano remont bieżący dróg gminnych, polegający na  dowiezieniu i profilowaniu  pospółki:

- Czekołdy – Zalesie,

- Krzeczkowo – kol. Krzeczkowo,

- Ciesze – Waśki – kolo. Ciesze,

- Rusaki – dojazd do łąk,

- Przytulanka – Dudki,

- Od dr. kraj. Nr 65 – kol. Zblutowo,

- Konopczyn – kol. Konopczyn,

- Masie – Sobieski,

- Kolesniki – Kol. Krzeczkowo,

- Ciesze – Waśki – dojazd do pól,

- Jaski – Hornostaje – dojazd do pól,

- Jaski – Żodzie,

- Przytulanka – Konopczyn,

- ul. we wsi Ołdaki.

  1. Dowiezienie piasku i profilowanie:

- Krzeczkowo – dojazd do pól,

- Przytulanka – dojazd do pól,

- Hornostaje – Osada Hornostaje.

  1. Wykonano przejście dla pieszych łączące Al. Wojska Polskiego z ul. Kościuszki w Mońkach - prace wykonane zostały przez pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych.
  2. Wykonano przepust w drodze Hornostaje – Świerzbienie i od drogi powiatowej Krzeczkowo – Kropiwnica – Krzeczkowo.
  3. Zlecono dla ZGKiM w Mońkach wycinkę krzaków w drodze Przytulanka – kol. Przytulanka, od drogi Mońki – Kosiorki – do wsi Łupichy.
  4. Podpisano umowę na Budowę oświetlenia ulic Budnika, Reymonta, Herberta, Zuchów z firmą ELTOR Białystok. Cena 85.854,00 zł.
  5. Ogłoszono przetarg nieograniczony na dostawę sprzętu komputerowego i audiowizualnego dla SP 1 w Monkach w ramach rządowego programu „Cyfrowa Szkoła”. Trwa ocena ofert.
  6. Ogłoszono przetarg nieograniczony na Wykonanie podłogi sportowej w Sali sportowej SP w Mońkach. Trwa ocena ofert.
  7. Ogłoszono przetarg nieograniczony na Rozbudowę MOPS w Mońkach. Trwa ocena ofert.
  8. Zakończono realizację wniosków w ramach Funduszu Sołeckiego na rok 2012 wsie: Dzieżki, Osada Hornostaje, Kiślak, Konopczyn, Magnusze, Mejły, Oliszki, Ołdaki, Wojszki, Zblutowo, Żodzie.
  9. Trwa realizacja wniosków w ramach Funduszu Sołeckiego na rok 2012 wsie: Kulesze, Przytulanka, Kosiorki, Dziękonie, Zalesie.
  10. Kilkakrotnie spotkałem się z Komendantem Policji i Straży Pożarnej omawiając bieżące sprawy służbowe dotyczące problemów lokalnych i możliwości ich rozwiązań.
  11. Przeprowadziłem rozmowę z Komendantem Białostockiej Chorągwi Związku Harcerstwa Polskiego na temat dalszych działań co do uregulowania prawnego własności w budynku Cech Rzemiosł Różnych i ZHP.
  12. Spotkałem się z przedstawicielami Firmy PWC w sprawie podjęcia prób w odzyskaniu podatku VAT z możliwych przedsięwzięć.
  13. Przeprowadziłem wizję lokalną termomodernizacji budynków Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Mońkach oraz budynki Przedszkola przy ul. Niepodległości.
  14. Zwizytowałem niektóre drogi i ulice na terenie miasta i gminy oraz przekazałem uwagi co do przeprowadzenia koniecznych czynności na tych odcinkach.
  15. Wziąłem udział w spotkaniu zorganizowanym przez Komendanta Policji na temat koordynacji działań zabezpieczające imprezy masowe oraz masowych imprez sportowych (regulaminu stadionu).
  16. Wystąpiłem z prośbą do Komendanta Powiatowej Policji i Prezesa Spółdzielni Mleczarskiej w Mońkach o wyrażenie zgody na ustawienia masztów na ich budynkach w ramach budowy sieci radiowej – internetowe w naszym mieście oraz monitoringu miasta.
  17. Wziąłem udział w uroczystościach związanych z obchodami 92 rocznicy Cudu nad Wisłą, Święta Wojska Polskiego.
  18. Podpisałem umowę z Zarządem Województwa Podlaskiego na pomoc finansową jednostce Ochotniczej Straży Pożarnej w Mońkach na rok 2012.
  19. Spotkałem się z dyrektorami szkół i placówek oświatowych naszej gminy omawiając szczególnie zasady wejścia w nowy rok szkolny 2012/2013.
  20. Odbyłem robocze spotkania z szefostwem Spółdzielni Mleczarskiej, Spółdzielni Mieszkaniowej, Nadleśnictwa itp..
  21. Spotkałem się z przedstawicielami firmy Nordex w sprawie możliwości budowy wioski wiatrakowej na terenie Gminy Mońki.
  22. Spotykałem się z burmistrzami i wójtami starostwem naszego powiatu. Główny temat to tzw. „schetynówki” oraz inne realizowane jak i możliwe do realizacji zadania gospodarcze.
  23. Wydałem zezwolenie na przeprowadzenie zbiórki „Wrzuć grosika do plecaka”.
  24. Brałem udział w posiedzeniach Zarządu Związku Komunalnego Biebrza.
  25. Odbyłem robocze spotkanie kierownictwa Urzędu Miejskiego (po powrocie z urlopu) gdzie została omówiona realizacja zleconych zadań oraz problemy związane z ich realizacją.
  26. Kolejny raz miałem przyjemność wręczyć nagrody, dyplomy i puchary uczestnikom V Turnieju Wsi oraz uczestniczyć w tak ważnym Święcie Wsi.
  27. W obecności inspektora ds. oświaty rozważaliśmy z Burmistrzem Knyszyna możliwość wspólnego ponoszenia kosztów związanych z dowożeniem dzieci z porażeniem mózgowym do ośrodka w Downarach.
  28. Spotykałem się z zespołem odpowiedzialnym za realizację projektu współpartnerskiego Polska – Litwa.
  29. Uczestniczyłem w posiedzeniach Komisji ds. Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Planowania, Budżetu i Finansów.
  30. Na bieżąco przyjmowałem mieszkańców miasta i gminy, oraz wykonywałem inne obowiązki wynikające z urzędu Burmistrza.

                                                                                                                      Burmistrz

                                                                                                            mgr Zbigniew Karwowski

 

Metryka strony

Udostępniający: Burmistrz Moniek

Wytwarzający/odpowiadający: Marta Łapińska

Wprowadzający: Marta Łapińska

Data wprowadzenia: 2013-02-18

Data modyfikacji: 2013-02-18

Opublikował: Marta Łapińska

Data publikacji: 2013-02-18