inf_z_pr_BM_30V12_27VI12

Informacja z pracy Burmistrza Moniek w okresie między sesjami

od 30 maja 2012r. do 27 czerwca 2012r.

  1. Księgowano na bieżąco dochody i wydatki oraz realizowano przelewy środków z różnych tytułów w maju i czerwcu 2012r. w liczbie 231 szt. na kwotę ogółem 2.523.915,96 zł w terminach określonych w dokumentach źródłowych - zlecenie, umowa, zamówienie, noty.
  2. Przekazano środki na realizację wydatków jednostek budżetowych; dotacji instytucji kultury za maj i czerwiec 2012r.
  3. Przesłano dochody budżetu państwa za okres od 20.05.2012r. do 20.06.2012r. oraz informacje o ich wysokości do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.
  4. Przekazano podatek od towarów i usług (VAT) za maj 2012r., przekazano deklaracje VAT-7 do Urzędu Skarbowego w Mońkach w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przy użyciu elektronicznej platformy E-deklaracje.
  5. Przekazano skonsolidowane sprawozdanie finansowe Gminy Mońki za 2011r. w formie elektronicznej i papierowej Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku.
  6. Opłacono rachunki za maj 2012r. nauczycielom zatrudnionym przy projekcie w ramach programu POKL pod nazwa „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych”.
  7. Sporządzono sprawozdanie o nieudzielonej pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie za miesiąc maj.
  8. Wydano 2 decyzje umarzające zaległy podatek, ponad 3 podania o umorzenie są w trakcie rozpatrywania.
  9. W trakcie załatwiania jest 1 podanie o przyznanie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym.
  10. Przyznano 1 ulgę z tytułu zakupu gruntów na powiększenie gospodarstwa rolnego, ponadto 1 podanie o udzielenie ulgi jest w trakcie załatwiania.
  11. Udzielono odpowiedzi na pisma dla instytucji takich jak: KRUS Mońki, KRUS Białystok, Komenda Powiatowa Policji w Mońkach, Prokuratura Rejonowa.
  12. Przeprowadzono 3 kontrole podatkowe w terenie, w celu sprawdzenia prawidłowości zgłoszonej podstawy opodatkowania nieruchomości.
  13. Podpisałem 2 umowy z organizacjami:
  • Stowarzyszenie Centrum Zdrowej Rodziny - zadanie publiczne - (Szkoła Rodzenia);
  • Stowarzyszenie Pomocy i Wspierania Rozwoju na Rzecz Ludności i Obszaru Powiatu Monieckiego „NASZA OKOLICA” - zadanie publiczne - (Warsztaty DJ-skie).

14. Wpłynęły 2 sprawozdania końcowe, z realizacji zadań publicznych. Sprawozdania przedłożyli:

  • Międzyszkolny Uczniowski Klub Sportowy „GIM-NET” - zadanie publiczne - „XI Ogólnopolskie Wiosenne Biegi Uliczne –Mońki 2012”,
  • Stowarzyszenie Przyjaciół „Dwójki” – zadanie publiczne – Konkurs plastyczno- techniczny „Mój Ekostworek”.

           Powyższe sprawozdania zostały złożone w terminie.

  1. W dniu 13 czerwca odbyło się posiedzenie Gminnej Rady Sportu na którym pozytywnie zaopiniowano wnioski o nagrodę dla zawodników za wysokie wyniki sportowe na szczeblu krajowym oraz wnioski dla trenerów/instruktorów oraz innych osób wyróżniających się w działalności sportowej.
  2. Zgodnie z uchwałą Nr VIII/55/11 Rady Miejskiej w Mońkach z dnia 28 kwietnia 2011r. w sprawie zasad i trybu przyznawania nagród i wyróżnień dla zawodników i trenerów oraz po zaopiniowaniu przez Radę Sportu wniosków, przyznano 21 nagród zawodnikom i 15 dla trenerów, które zostaną wręczone na V gali sportu w dniu 29 czerwca br.
  3. Dokonano kontroli podatkowej u podatników: na kolonii Boguszewo oraz na ul. Ełckiej, ul. Leśnej i ul. Słowackiego.
  4. W dniu 25 czerwca wydano zarządzenie Nr 177/12 w sprawie powołania komisji likwidacyjnej po zakończeniu i rozliczonej inwentaryzacji mienia gminy.
  5. Do końca 31 maja br. przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych uiścili opłatę II raty za korzystanie z zezwoleń w bieżącym roku. Dochód z wpłat za korzystanie z zezwoleń wniósł 62.063 zł i w całości przeznaczony jest na realizację zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  6. Dokonano kontroli szkół i przedszkola w zakresie: realizacja nauczania indywidualnego w roku szkolnym 2011/2012.

Przedmiotem kontroli było wykorzystanie dodatkowych godzin zajęć przyznanych przez organ prowadzący dla uczniów szczególnej troski w roku szkolnym 2011/2012 tzw. nauczanie indywidualne. Kontrole przeprowadzono w miesiącu czerwcu i sprawdzono:

  • zasadność przyznanych godzin (orzeczenia poradni, decyzje organu prowadzącego),
  • przydział godzin nauczycieli i ich kwalifikacje,
  • zapisy w dziennikach zajęć (rozliczenie godzin).

W wyniku kontroli stwierdzono, co następuje: we wszystkich szkołach dla 15 uczniów przyznano 126 godzin zajęć nauczania indywidualnego, wszystkie godziny są zasadne, rozdysponowane nauczycielom z odpowiednimi kwalifikacjami i udokumentowane w dzienniczkach zajęć w sposób prawidłowy. Generalnie stwierdzam, iż przyznane godziny zajęć są wykorzystywane dla dobra dzieci rzetelnie i uczciwie.

  1. W dniu 30 maja 2012r. zatwierdziłem arkusze organizacyjne pracy szkół i przedszkola na rok szkolny 2012/2013. Z ogólnej analizy wynika, iż będzie: (bez szkoły muzycznej i przedszkola)
  • uczniów mniej o 79 ( jest 1302 będzie  1223),
  • oddziałów mniej o 5 (jest 62 będzie 57),
  • godzin zatwierdzonych mniej o 234,2 (jest 2 931,1 będzie 2 696,9),
  • etatów pedagogicznych mniej o 12,39 (jest 153,48 będzie 141,09),
  • administracji i obsługi mniej o 1,75 (jest 70,75 będzie 69).

Od 1 września 2012r. 4 nauczycieli z uprawnieniami emerytalnymi odchodzi na emeryturę, 2 nauczycieli w stan nieczynny w związku ze zmianami organizacyjnymi pracy szkół - art. 20  pkt 1 Karty Nauczyciela.

  1. Zostały wszczęte procedury dotyczące przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektorom szkół w gimnazjum, Kuleszach i Boguszewie. Odbyły się tam już posiedzenia Rad Pedagogicznych z udziałem przedstawiciela Urzędu Miejskiego (P. Klimowicz) dotyczące uzyskania opinii Rady Pedagogicznej, jako niezbędnego warunku przedłużenia kadencji dyrektorowi szkoły (21 czerwca Boguszewo, 25 czerwca Kulesze, 26 czerwca Gimnazjum).
  2. W dniu 28 maja 2012r. odbyło się posiedzenie Komisji d/s pomocy finansowej dla nauczycieli w ramach Funduszu Zdrowotnego. O przyznanie świadczenia na pomoc zdrowotną ubiegało się 11 nauczycieli emerytów i rencistów naszych szkół. Wszystkie wnioski zaopiniowane zostały pozytywnie. Kwota udzielonej pomocy wyniosła  8.500 zł.
  3. W dniu 14 czerwca 2012r. odbyło się posiedzenie komisji stypendialnej d/s przyznawania stypendiów Burmistrza Moniek za szczególne osiągnięcia w nauce, sporcie i twórczości artystycznej. Stypendia Burmistrza otrzyma 71 uczniów. (uczniowie szkół podstawowych, gimnazjum, ponadgimnazjalnych). Ogólna kwota wypłaconych stypendiów – 10 650 zł:
  • stypendium za osiągnięcia w nauce otrzyma 18 uczniów (2.700 zł). Uczniowie ci uzyskali, co najmniej tytuł laureata wojewódzkiego etapu konkursu przedmiotowego olimpiady przedmiotowej lub turnieju przedmiotowego;
  • stypendium za osiągnięcia w twórczości artystycznej otrzyma 2 uczniów (300 zł).  Są to dwukrotni laureaci, zdobywcy nagród w zakresie twórczości artystycznej szczebla, co najmniej wojewódzkiego;        
  • stypendium za osiągnięcia w sporcie otrzyma 51 uczniów (7.650 zł), którzy legitymują się zajęciem I, II lub III miejsca w zawodach na szczeblu co najmniej wojewódzkim).
  1. W dniu 12 czerwca 2012 r. zawarto 4 umowy sprzedaży, w formie aktu notarialnego następujących nieruchomości i lokali mieszkalnych:  
  • nieruchomości położonej w obrębie wsi Zblutowo (mienie gminne), oznaczonej w ewidencji gruntów jako działki: Nr  171 i Nr  172 o łącznej pow. 0,1800 ha.
  • w wyniku przetargu uzyskano cenę w wysokości 5.000 zł.
  • nieruchomości położonej w Mońkach przy ul. Prusa oznaczonej Nr 14/47 o pow. 22 m2, w drodze bezprzetargowej, na poprawienie warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, stanowiącej własność nabywcy. Z tytułu sprzedaży osiągnięto dochód w wysokości 1 700 zł netto.
  • lokalu mieszkalnego nr 37, położonego w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 12A wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części nieruchomości gruntowej w działce Nr 894, przynależnej do tego lokalu,
  • lokalu mieszkalnego nr 6, położonego w Mońkach przy Al. Niepodległości 10 wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części nieruchomości gruntowej w działce Nr 1112/3, przynależnej do tego lokalu.

Przy sprzedaży lokali mieszkalnych zastosowano bonifikaty w wysokości 80% zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Mońkach. Z tytułu sprzedaży 2 w/w lokali do budżetu gminy wpłynęła kwota 26.522,50 zł.

  1. W dniu 14 czerwca 2012 r. ogłoszono drugi przetarg ustny nieograniczony na oddanie w najem na okres 5 lat lokalu użytkowego Nr 3u o pow. 28,00 m2 położonego na parterze budynku wielolokalowego przy Al. Niepodległości 6 w Mońkach, wraz  udziałem w 2800/151929 części działki Nr 892, na której położony jest budynek wielolokalowy.

Przetarg odbędzie się w dniu 19 lipca 2012 r. o godz. 1000. Cena wywoławcza – 32,00 zł netto za 1m2 powierzchni lokalu.

  1. W dniu 12 czerwca 2012 r. wydałem Zarządzenie w sprawie przyznania nieruchomości zamiennej w ramach odszkodowania za grunty zajęte pod drogę gminną we wsi Dziękonie. 
  2. W dniu 31 maja 2012 r. wydałem Zarządzenie w sprawie wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży w drodze bezprzetargowej na rzecz dotychczasowych najemców:          
  • lokalu mieszkalnego, położonego w budynku wielolokalowym przy ul. Tysiąclecia 16 w Mońkach, o powierzchni użytkowej 35,12 m2 wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części nieruchomości gruntowej w działce nr 896/3 o powierzchni 407 m2, położonej w Mońkach, przynależnej do w/w lokalu,
  • lokalu mieszkalnego nr 15, położonego w budynku wielolokalowym przy Al. Niepodległości 8 w Mońkach, o powierzchni użytkowej 47,18 m2 wraz z pomieszczeniem przynależnym (piwnicą) o pow. 8,60 m2 i oddaniem  w użytkowanie wieczyste ułamkowej części nieruchomości gruntowej w działce nr 1112/2 o powierzchni 540 m2, położonej w Mońkach, przynależnej do w/w lokalu.
  • lokalu mieszkalnego nr 7, położonego w budynku wielolokalowym przy ul. Tysiąclecia 13 w Mońkach, o powierzchni użytkowej 48,50 m2 wraz z pomieszczeniem przynależnym (piwnicą) o pow. 8,50 m2 i sprzedażą na własność ułamkowej części nieruchomości gruntowej w działce nr 1692 o powierzchni 1530 m2, położonej w Mońkach, przynależnej do w/w lokalu

Wykazy w/w nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży wywieszone zostały na okres 21 dni na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Mońkach. Informacja o wywieszeniu wykazów podana została do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej, wywieszenie na tablicach ogłoszeń na terenie miasta Mońki a także opublikowana na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Mońkach.

  1. W dniu 13 czerwca 2012 r. wydałem Zarządzenie w sprawie reprezentowania gminy Mońki na spotkaniu organizacyjnym Wspólnoty Lokatorów przy Al. Niepodległości 10 w Mońkach, które odbyło się w dniu 14.06.2012 r. .
  2. W dniu 04 czerwca 2012 r. zlecono rzeczoznawcy majątkowemu ustalenie wysokości 1 m2 czynszu dzierżawnego części nieruchomości gruntowej o pow. 250 m2, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka Nr 1234 o pow. ogólnej 1811 m2, położonej w obrębie miasta Mońki, przeznaczonej do wydzierżawienia. W dniu 11 czerwca 2012 r. zawarta została z Kurier spółką cywilną Jankowscy Tadeusz Jankowski, Zbigniew Jankowski w Knyszynie na okres 20 lat umowa dzierżawy na przedmiotowy teren, w celu pobudowania poczekalni dla pasażerów z zapleczem socjalnym i punktem obsługi klienta. Miesięczny czynsz dzierżawny został ustalony na kwotę 532,59 zł brutto. W dniu 14 czerwca 2012 r. zlecono wykonawcy Usługi Geodezyjne Geodeta Uprawniony Jan Wiesław Andraka wyznaczenie i stabilizację punktów granicznych, w związku z wydzierżawieniem tego gruntu.
  3. Po zaopiniowaniu przez Społeczną Komisję Mieszkaniową w dniu 31 maja 2012 r. ustaliłem wykaz osób spełniających kryteria najmu lokalu mieszkalnego i socjalnego w mieszkaniowym zasobie gminy Mońki w 2012 r. W związku z pozytywną opinią Komisji skierowano do najemcy lokalu mieszkalnego nr 9 położonego w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 14, propozycję zamiany na lokal nr 4, położony w Mońkach przy Al. Niepodległości 6 oraz do najemców lokali socjalnych nr 7 i nr 4, położonych w Hornostajach 20,  propozycję wzajemnej zamiany tych lokali.
  4. Wydano 93 decyzje o umorzeniu postępowania oraz 1 decyzję o uchyleniu za zgodą stron decyzji Burmistrza Moniek w sprawach ustalenia opłat adiacenckich w związku z budową ulic.
  5. ZGKiM wykonał oczyszczanie terenów zleconych.
  6. Zlecono zakup pistoletu alarmowo-sygnałowego do umyślnego płoszenia ptaków gatunku gawron z terenu skweru miejskiego przy Al. Niepodległości. Termin płoszenia jest wyznaczony decyzja RDOŚ tj. od dnia 15 lipca 2012r. do 31 sierpnia 2012r.
  7. Zlecono dekoracje ulic miasta flagami na obchody Bożego Ciała.
  8. Wystąpiono do PGE Białystok z prośbą o wydanie warunków przyłączenia do zasilania amfiteatru miejskiego na obchody Dni Moniek.
  9. Zlecono zakup i wysadzenie 2 zmian kwiatów tj,. koleusy, begonie, aksamitki, mrozy.
  10. Pracownicy interwencyjni wykonali prace porządkowe na terenie miasta.
  11. Zlecono dla ZGKiM w Mońkach naprawę i remont widowni w amfiteatrze miejskim.
  12. Zlecono ZGKiM w Mońkach demontaż szaletu publicznego na terenie targowicy miejskiej.
  13. Zlecono wycinkę drzew przy ul. Dworcowej na podstawie decyzji Starostwa Powiatowego w Mońkach.
  14. Przeprowadzono odłowy psów z terenu miasta i gminy Mońki. Napotkani mieszkańcy wyprowadzający czworonogi bez odpowiedniego zabezpieczenia byli na bieżąco pouczani i informowani o swoich obowiązkach wynikających z przepisów prawa.
  15. Od dnia 25 czerwca 2012r. sprawy związane z gospodarka komunalną i oświetleniem ulicznym, itp. proszę zgłaszać do ZGKiM, II piętro, pokój 204.
  16. Wykonano profilowanie równiarką dróg o nawierzchni żwirowej i gruntowej.
  17. Wykonano remont mostu w drodze Lewonie – Czechowizna.
  18. Wykonano remont przepustu w drodze Lewonie – dojazd do łąk.
  19. Trwają prace polegające na ustawianiu obrzeży w alejkach w Parku Miejskim – prace wykonywane są przez pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych.
  20. Wykonywany jest remont mostu przez ZGKiM w Mońkach w drodze Przytulanka – Dudki.
  21. Wykonano remont bieżący dróg gminnych, polegający na dowiezieniu i profilowaniu pospółki: od dr. kraj. Nr 65 – kol. Kuczyn, Wojszki – Milewo, Nadawki – Kulesze, Hornostaje – Hornostaje Cegielnia, Krzeczkowo – dojazd do łąk, dojazd do pól (Kołodzież), Znoski – do dr. Kołodzież – Niewiarowo, Potoczyzna – Świerzbienie – Hornostaje, Hornostaje – tartak, Hornostaje – dr. Mońki – Koleśniki, Żodzie – do dr. Mońki – Goniądz, Żodzie – kol. Żodzie.
  22. Wykonano 4 wiaty przystankowe „ATENA STANDARD” w m. Sobieski, Znoski, Świerzbienie, kol. Krzeczkowo.
  23. Zakończono procedurę o wydanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięć pn.:
  • „Przebudowa ulic na Osiedlu Reja w miejscowości Mońki (ulice: Kołłątaja, Zdrojowa, Modrzewskiego, Prusa, Twardowskiego, Miłosza, Staszica)”,
  • „Eksploatacja piasków kwarcowych ze złóż MOŃKI-ŻODZIE, na działkach o nr ewid. 161/1, 162/1, 164/1 o łącznej powierzchni ok. 4 ha”,
  • „Rozbudowa budynku produkcyjnego Ubojni Drobiu w Wojszkach”,
  • „Rekultywacja środowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne, położonego w miejscowości Świerzbienie, gm. Mońki, na działkach oznaczonych nr geod. 2/20, 1/29, 1/21, 1/24, 1/26, 2/15, 2/19, 3/1, 3/2, 2/17”.
  1. Trwa procedura o wydanie decyzji środowiskowej dla przedsięwzięć pn.:
  • „Rozbudowa zakładu mięsnego na działce o nr geod. 334/12, położonej w Mońkach przy ul. Kościelnej 32d”,
  • „Utworzenie punktu skupu złomu w mieście Mońki przy ul. Magazynowej 6”,
  • „Przekształcenie budynku gospodarczego na zakład mechaniki pojazdowej na ul. Kolejowej 34”,
  • „Budowa kurnika o powierzchni użytkowej 1900 m2 na 22 000 szt. brojlerów (88DJP) w miejscowości Wojszki, gm. Mońki”,
  1. Wydano 8 decyzji zezwalających na wycinkę drzew na terenie gminy Mońki.
  2. Trwa procedura związana z nielegalnym poborem kruszywa naturalnego w miejscowości Kulesze.
  3. Wybrano ofertę w przetargu nieograniczonym na termomodernizację MOSiR w Mońkach. Wykonawca: BUDBAU Edward Bajkowski, Mońki. Cena: 374.893,74 zł.
  4. Wybrano ofertę w przetargu nieograniczonym na termomodernizację Przedszkola w Mońkach. Wykonawca: BUD-MAX Jarosław Barankiewicz ul. Targowa 12, Grajewo. Cena 387.188,00 zł.
  5. Trwa przetarg nieograniczony na Budowę świetlicy wiejskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w m.  Przytulanka. Otwarcie ofert 02.07.2012r.
  6. Zakończono realizację wniosków w ramach Funduszu Sołeckiego na rok 2012 wsie: Kropiwnica, Moniuszeczki, Pyzy.
  7. Trwa realizacja wniosków w ramach Funduszu Sołeckiego na rok 2012 wsie: Ciesze, Przytulanka, Lewonie, Boguszewo.
  8. Dokonano wyboru wykonawcy na budowę oświetlenia ulicznego drogi we wsi kolonia Kołodzież gm. Monki. Najkorzystniejszą ofertą spośród złożonych ofert okazała się oferta Zakładu Instalatorstwa Elektrycznego i Pomiarów Wiesław Kulikowski z Goniądza. Cena oferty brutto – 44.500 zł. Termin zakończenia przedmiotu umowy do 14.08.2012r.
  9. Wszczęto postępowanie przetargowe o wartości zamówienia do kwoty 14.000 euro z wyłączeniem ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. na wybór wykonawcy budowy oświetlenia ulicznego ulicy Lipowej w Mońkach. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 55 tys. zł.
  10. Przedsiębiorstwo Usług Budownictwa „BUDTAR” Białystok jako Wykonawca budowy Świetlicy wiejskiej z infrastrukturą towarzyszącą we wsi Kołodzież zgłosił gotowość zrealizowanego zadania inwestycyjnego do odbioru końcowego. Całkowity koszt projektu po przetargu wynosi 386,2 tys. zł. Poziom dofinansowania to nie więcej jak 75% poniesionych kosztów kwalifikowanych zadania, co stanowi pomoc finansową w wysokości 235,5 tys. zł.
  11. Trwają prace projektowe pełnometrażowej dokumentacji zadania pn.: Rozbudowa budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Środowiskowego Domu Samopomocy w Mońkach przy ul. Wyzwolenia 12. Termin zakończenia przedmiotu umowy do 30 lipca 2012r.
  12. Zawarto umowę na dokończenie Dobudowy wiatrołapu do pomieszczeń świetlicy wiejskiej oraz utwardzenie drogi dojazdowej z chodnikiem we wsi Hornostaje 22 gm. Mońki. Termin zakończenia do 31 sierpnia 2012r.. Wynagrodzenie zgodnie z ofertą – 31.335,42 zł. Projekt realizowany w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju Grupy Działania Fundacja Biebrzańska – PROW – Małe Projekty.
  13. Spotkałem się z przedstawicielami Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym w Mońkach. Celem rozmowy było omówienie możliwości pomocy w organizacji ośrodka w Downarach.
  14. Kilkakrotnie spotkałem się z Prezesem Zarządu Powiatowego OSP w sprawie pomocy w organizacji wręczenia sztandaru.
  15. Omówiłem z referatem organizacyjnym wprowadzenie uchwały pod obrady Wysokiej Rady rozwiązującej problem handlu w obszarze miasta.
  16. Przeprowadziłem wizytacje niektórych dróg gminnych m. in. drogi na terenie sołectwa Czekołdy-Boguszewka.
  17. Wielokrotnie spotykałem się Radnymi Rady Miejskiej.
  18.  Otworzyłem i wręczyłem nagrody na zawodach Ochotniczych Straży Pożarnych na szczeblu miejsko-gminnym.
  19. Uczestniczyłem w XXIV Forum Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego, na którym omawiano m. in. problemy finansowania oświaty. W wyniku obrad wystosowana została tzw. petycja w formie „czerwonej kartki” dla Ministerstwa Edukacji Narodowej.
  20. Odbyłem spotkanie z przedstawicielami Starostwa Powiatowego w Mońkach
  21. Przeprowadziłem odprawę kadry kierowniczej naszego urzędu oraz kierowników innych jednostek samorządowych.
  22. Spotkałem się na wspólnej naradzie z dyrektorami szkół i innych jednostek omawiając bieżące problemy oraz możliwości wprowadzenia wspólnego zakupu energii elektrycznej.
  23. Uczestniczyłem w konferencji – Podlaska Strategia Innowacji „Klastry jako element rozwoju regionalnego”. Pracowałem w grupie tematycznej – „Inicjatywy klastrowe w powiecie monieckim w świetle wyznaczania inteligentnych specjalizacji powiatu w perspektywie 2014-2020”
  24. Zorganizowałem i przeprowadziłem spotkanie dla wszystkich chętnych do wzięcia udziału w zakupie kolektorów słonecznych dla użytku własnego z 45% zwrotem poniesionych kosztów z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska.
  25. Miałem przyjemność otworzyć XVII Miting Sprawni Inaczej zorganizowany przez MOPS oraz Środowiskowy Dom Samopomocy przy naszym wsparciu. Bardzo dziękuję za szczególne poświęcenie w organizowaniu tak potrzebnej imprezy dla niepełnosprawnych.
  26. Razem z delegatami naszej gminy wziąłem udział w Zgromadzeniu Związku Komunalnego Biebrza oraz jako przedstawiciel Gminy jako wspólnik uczestniczyłem w Zwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników Spółki BIOM.
  27. Byłem uczestnikiem Wojewódzkiego Seminarium Szkoleniowego „System Regionalnych Rozwiązań w Gospodarce Odpadami Komunalnymi” oraz w szkoleniu pn. „Regionalny System Gospodarki Odpadami w Polsce”.
  28. Jako przedstawiciel samorządu oraz członek Rady Nadzorczej wziąłem udział w walnym Zgromadzeniu Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej w Mońkach I i III grupy przedstawicieli.
  29. Spotkałem się z przedstawicielką PGE Obrót Region Białystok w sprawie sprzedaży energii elektrycznej wszystkim naszym jednostkom organizacyjnym.
  30. Uczestniczyłem w uroczystościach poświeconych 20 Rocznicy Powstania Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej  w Mońkach.
  31. Byłem uczestnikiem kongresu „Jak skutecznie realizować inwestycje jednostek samorządu terytorialnego oraz spółek zależnych” w Białowieży.
  32. Wczoraj tj. 26 czerwca 2012r. podpisałem umowę z Wojewodą Podlaskim dla Zespołu Szkół w Mońkach – Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Jana Pawła II na program pilotażowy pn. „Cyfrowa Szkoła”. W województwie podlaskim konkurs wygrało tylko 13 szkół.
  33. Również w dniu wczorajszym spotkałem się z Prezesem Spółki BIOM oraz Dyrektorem Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w celu omówienia szczegółów uruchomienia stacji przeładunkowej w Świerzbieniu.
  34. Na bieżąco przyjmowałem mieszkańców miasta i gminy, oraz wykonywałem inne obowiązki wynikające z urzędu Burmistrza.

                                                                                                                                    Burmistrz

                                                                                                                          mgr Zbigniew Karwowski

 

Metryka strony

Udostępniający: Burmistrz Moniek

Wytwarzający/odpowiadający: Marta Łapińska

Wprowadzający: Marta Łapińska

Data wprowadzenia: 2013-02-18

Data modyfikacji: 2013-02-18

Opublikował: Marta Łapińska

Data publikacji: 2013-02-18